Het is tegenwoordig iets waar ontzettend veel jonge mensen mee geobsedeerd zijn. Sociale media en hoeveel volgers ze wel niet hebben. Dit heeft voornamelijk te maken met de droom om ‘influencer’ te worden. Het idee hiervan is dat je op een of meerdere sociale media platformen zoveel volgers hebt dat merken je duizenden euro’s betalen en gratis producten geven puur en alleen om iets te posten voor je volgers. Het lijkt een makkelijk en luxueus leventje waar je veel geld verdient met weinig werk. Het is dus niet voor niets dat veel jonge mensen deze droom najagen. Maar om zo’n groot aantal volgers op te bouwen is nog geen makkelijke taak. Tegelijkertijd is een obsessie met sociale media ook niet bepaald gezond. 

Waarde leveren

Wij geloven dat het absoluut zeker van waarde is om zowel als individueel persoon of als bedrijf gebruik te maken van sociale media maar het is wel belangrijk om dit op de juiste manier te doen. Daarom bespreken we in dit artikel de beste manieren om een publiek op te bouwen op sociale media en hier geld mee te verdienen. Het eerste wat belangrijk is om te begrijpen wanneer het gaat om sociale media is dat de meest zekere manier om een publiek op te bouwen is door waarde te leveren aan je volgers.

Dikke huid opbouwen

Focus dus niet zozeer op het tonen van je eigen leven en wat jij allemaal wel niet meemaakt maar gebruik sociale media in plaats daarvan om educatie te bieden aan je volgers of je producten tentoon te stellen. Op deze manier word je zelf ook zo meegezogen in de drama die zich op sociale media afspeelt. Wanneer je groot groeit op sociale media is het tijd om sponsors te krijgen en daarmee geld te verdienen. Wees natuurlijk wel voorzichtig met wat voor sponsors je kiest en welke de beste optie zijn voor jouw merk. Een bekend Nederlands kledingmerk bijvoorbeeld dat altijd met goede influencers samenwerkt is het merk balr.

Wanneer je werkt via sociale media op deze manier is het ook belangrijk om te leren dat je bepaalde gemene opmerkingen gaat krijgen. Als je duizenden volgers hebt zullen er altijd een aantal zijn die gemene dingen zeggen. Daarom is het belangrijk dat je een dikke huid hebt. Doe altijd je best om waarde te leveren en positieve gevoelens te verspreiden. Op deze manier minimaliseer je negatieve feedback.